To ćwiczenie poprawia sprawność ruchową nawet u osób w wieku 60 lat. Poprawa będzie odczuwalna natychmiast.

Cierpisz z powodu bólu pleców? Już nie musisz cierpieć z powodu bólu pleców! Wystarczy 7 minut, a zobaczysz rezultaty. Nawet w wieku 60 lat możesz mieć lepszą mobilność!

Trudno jest wstawać każdego ranka bez bólu pleców. Prawdopodobnie szukasz sposobów na złagodzenie tego bólu. Czasami leki nie przynoszą zadowalających rezultatów.

Ulga w bólu uzyskana dzięki lekom jest tymczasowa. Jeśli nie zmienisz swoich codziennych przyzwyczajeń, ból powróci. Te proste ćwiczenia mogą sprawić, że życie stanie się łatwiejsze i bardziej komfortowe. Kluczem do złagodzenia bólu i zwiększenia elastyczności jest regularność.

Po pierwsze, rozluźnij się

Postaw stopy na ziemi. Połóż stopy na podłodze, rozstawiając je na szerokość bioder. Palce stóp powinny być skierowane na boki. Kolana powinny być ugięte. Wyciągnij ręce jak najwyżej i unieś je do góry. Powoli pochyl się do przodu, tak aby dłonie dotknęły podłogi.

Spróbuj rozluźnić kark i plecy, kładąc dłonie na podłodze. Po chwili podnieś górną część ciała do góry i wyprostuj ją. Ćwiczenie to należy powtarzać przez około minutę.

Zwiększanie elastyczności

Ręce powinny znajdować się pod ramionami, a kolana poniżej bioder. Plecy powinny być proste, a kolana ugięte. Lewą nogę należy odstawić na bok, mniej więcej na wysokości bioder. Wracamy do pozycji wyjściowej. Zmień nogi i powtarzaj ćwiczenie przez ok. 1 minutę.

Rozciąganie pleców

Połóż kolana na ziemi, a następnie pochyl się do przodu tak, aby dłonie dotykały podłogi. Trzymaj kolana zgięte, a głowę pod kątem, tak aby podbródek dotykał podłoża. Szyja powinna być rozluźniona. Łokcie nie powinny dotykać podłoża. Tę pozycję należy utrzymać przez około jedną minutę.

Ważne jest, aby zachować dobrą postawę

Połóż ręce i nogi wzdłuż brzucha. Nogi trzymaj razem. Następnie przenieś lewą rękę nad głowę, a potem przyciągnij lewe kolano do brzucha. Po chwili będziesz mógł wrócić do pozycji wyjściowej. Te same czynności można powtórzyć na prawym boku. Ćwiczenie należy wykonywać przez ok. 1 minutę na każdą stronę.

Rozciąganie bioder

Siedząc prosto, z wyprostowanymi plecami i nogami wyciągniętymi przed siebie, podnieś jedną z nóg. Zginając kolano, przyciągnij je do siebie. Możesz przytrzymać ją rękami. Mięśnie bioder powinny być napięte. Przez około minutę utrzymuj łydkę w tej pozycji, a następnie powoli ją opuszczaj. Następnie wyprostuj nogi. To samo ćwiczenie można wykonać z drugą nogą.

Koniec z bólem pleców! Jeśli będziesz regularnie wykonywać te ćwiczenia, doświadczysz lepszej jakości snu i większego komfortu.