Masaż stóp może poprawić ogólny stan zdrowia. Czeski terapeuta demonstruje, jak w ciągu kilku minut wykonać masaż szyjnego odcinka kręgosłupa.

Te ćwiczenia pomogą Ci, jeśli cierpisz z powodu bólu szyi. Ćwiczenia te mogą być również stosowane w leczeniu innych dolegliwości bólowych i skurczów.

Zostały one przygotowane przez czeskiego terapeutę. Koncentrują się one na stopach. Wielu terapeutów wie, że stopy są kluczem do zdrowego kręgosłupa. Warto poświęcić kilka minut każdego dnia na masaż stóp.

Masaż koncentruje się na stopach. Punkty te mogą być wykorzystywane do leczenia bólu pleców i mieć pozytywny wpływ na inne sfery życia. Dobry sen ma zasadnicze znaczenie. Zacznij od zwracania uwagi na swoje stopy każdego dnia. Aby złagodzić ból, zmęczenie i obrzęk stóp, weź kąpiel.

Aby przygotować idealną kąpiel, zmieszaj dwie filiżanki octu z jabłek z sześcioma filiżankami ciepłej wody. Następnie zanurz stopy w tej mieszance i pozostaw do ostygnięcia. Kąpiel ta jest szczególnie przydatna, jeśli Twoje stopy są zmęczone i obolałe lub jeśli czujesz, że odczuwasz mrowienie.

Oto kilka ćwiczeń, które mogą przynieść wspaniałe efekty

Doświadczony fizjoterapeuta opracował ten zestaw ćwiczeń. Dzięki tym ćwiczeniom łatwo zapomnisz o bólu i będziesz mógł zapobiec problemom w przyszłości. Są to proste ćwiczenia, które mogą przynieść niesamowite rezultaty.

Pięty uniesione

Chwyć obiema rękami oparcie krzesła. Podnieś jedną nogę do kolana, tak aby znalazła się pod kątem prostym w stosunku do łydki. Powoli unieś kostkę jednej nogi i przenieś cały ciężar ciała na stopy.

Podnieś ręce i przytrzymaj je tak, aby palce stóp były wyprostowane. Powoli opuść piętę w kierunku podłogi. Powtórz to ćwiczenie dla każdej nogi 10-15 razy. Regularne wykonywanie tego ćwiczenia może wzmocnić kolana i otaczające je mięśnie. Ma ono również działanie przeciwbólowe.

Chodzenie na palcach

Jest to łatwe ćwiczenie, które może wykonywać każdy. Można je łączyć z innymi czynnościami, np. ćwiczyć podczas wykonywania prac domowych. Wystarczy chodzić na palcach przez 10-15 minut. Jest to tyle, ile wytrzymają Twoje nogi. Chodzenie na palcach wzmacnia przednią część stopy i zapobiega skurczom.

Kręgi na palcach

Ważnym elementem ćwiczeń są kostki. Kostki odgrywają istotną rolę w organizmie. Utrzymują ciężar całego ciała. Należy je wzmacniać. Stojąc lub siedząc, unieś jedną nogę, wysuń stopę do przodu i wykonaj okrężne ruchy palców. Wykonaj ok. 10 okrążeń w jednym kierunku i 10 w przeciwnym, a następnie zrób to samo z drugą nogą.

Opór

Do wykonania tego zadania potrzebna jest elastyczna tkanina. Owiń tkaninę wokół stabilnego mebla. Następnie połóż jedną nogę na ziemi, a drugą zegnij w kolanie. Nogę, która znajduje się wyżej, zaczepiamy o materiał i rozciągamy. Powtórz tę czynność 10-15 razy na każdą nogę. Pomoże to wzmocnić mięśnie wewnętrzne ud i łydek.

Zdrowe stopy

Trzymaj głowę prosto. W miarę możliwości zginaj palce stóp do wewnątrz. Wyobraź sobie, że palce sięgają po mały przedmiot. Powtórz tę czynność 15 razy na każdą stopę. Dzięki temu unikniesz skurczów w przyszłości.

Masaż z użyciem piłki tenisowej

Połóż stopę na piłce tenisowej i usiądź wygodnie. Następnie poruszaj stopą do przodu i do tyłu. Po długim dniu masaż stóp może być bardzo odprężający. Ćwiczenie to można wykonywać podczas oglądania telewizji.

Akupunktura

Po długim dniu, jeśli odczuwasz ból stóp, połóż palce stóp w punktach zaznaczonych na powyższym rysunku (między pierwszym a drugim palcem oraz czwartym palcem). Miejsca te można delikatnie masować przez 10-15 minut. Pozwoli to rozluźnić mięśnie kręgosłupa szyjnego.